دستگاه ورق سازی و تبلیغات

دستگاه کارتن سازی و تاثیر آن در صنعت بسته بندی
فوریه 28, 2016
دستگاه کاغذ سازی و تکنولوژی آن
مارس 8, 2016

دستگاه ورق سازی و تبلیغات

دستگاه ورق سازی

زمانی که برای خرید به یک فروشگاه زنجیره ای می روید که بسته هایی مختلف از محصولات را می بینید، ناخودآگاه جذب بسته بندی محصولی می شوید که شاید به آن نیاز ندارید اما دوست دارید ان را ببینید یا اطلاعات روی آن  را بخوانید، شاید انقدر شما را مجذوب خود کرده باشد که وسوسه شوید آن را بخرید، فارغ از آن تا به حال از آن استفاده کرده باشید.

بسته بندی کالا و محصولات به همین اندازه ای که به ان اشاره شد گاهی فراتر، اهمیت دارد. تبلیغات تاثیر زیادی در دنیای تجارت امروزی داشته است، هر نوع تبلیعاتی اثربخشی خود دارد و به اندازه کیفیت آن تبلیغات و برنامه ریزی و زمانی که برای آن صرف می گردد، تاثیر آن متفاوت خواهد بود.

بسته بندی کالاها یکی از شیوه های تبلیغاتی است که با دستگاه کارتن سازی یا جعبه سازی امکانپذیر می شود. دستگاه ورق سازی که ورق های کارتنی و مقوایی را آماده می سازد انواع مختلفی دارد و در ابعاد و اندازه گوناگونی (با توجه به نیاز) ورق های کارتنی و مقوایی را تولید می کند.

یکی از نمونه جعبه های کاربرد زیادی دارد، جعبه لمینتی می باشد. جعبه های لمینتی انواع مختلفی دارند که از نظر افزودن سطح بر سطحی دیگر لمینت نام گرفته اند. در صنعت کارتن سازی و بسته بندی به افزودن ورق های مقوایی بر روی سطوح کارتن لمینت گفته می شود. انواع جعبه های لمینتی به شرح زیر می باشند:

  1. جعبه های لمینتی سینگل فیس

این نوع جعبه ها در سه کلاس E فلوت، B فلوت وC  فلوت تولید می شود. تفاوت این سه کلاس در اندازه گام فلوتینگ میانی محصول است. در جعبه های سینگل فیس، جنس زیره دارای دولایه شامل فلوتینگ و فیس است که سطح لمینت شده به عنوان لایه سوم بر روی فلوتینگ قرار گرفته و سه سطح را تکمیل می کند. تولید ورق های جعبه های لمینتی سینگل فیس نیازمند دستگاه ورق سازی مرغوب و باکیفیت است.

  1. جعبه های لمینتی سه لایه

جعبه های لمینتی سه لایه هم معمولا شبیه به جعبه های لمینتی سینگل فیس در سه کلاس E فلوت، B فلوت وC  فلوت و گاهی در کلاس  A فلوت هم تولید می شود. تفاوت این کلاس هم در اندازه گام فلوتینگ میانی محصول است. در جعبه های لمینتی سه لایه ، جنس زیره دارای سه لایه شامل فلوتینگ و دو سطح به عنوان فیس در دو طرف فلوتینگ می باشد که سطح لمینت شده به عنوان لایه چهارم بر روی یکی از سطوح فیس قرار گرفته و در واقع سازه ای چهار لایه ای را تشکیل می دهد. برای تولید ورق های جعبه های لمینتی سه لایه به دستگاه ورق سازی با مشخصه های ویژه ای نیاز است.

  1. جعبه های لمینتی پنج لایه

در این نوع از جعبه ها جنس زیره تشکیل شده است از دو سطح فلوتینگ که به وسیله سه سطح فیس احاطه شده است می باشد. ترکیب فلوتینگ قید شده می تواند به صورت E,E، E,B ، B,C  و غیره باشد که در صنعت کارتن سازی و بسته بندی ایران معمولا حالت B,C متداول می باشد. جهت تولید و استفاده از جعبه های لمینتی پنج لایه که به صورت متداول از حالت B,C استفاده می شود، لامز است تا دستگاه ورق سازی مناسبی تهیه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *