دستگاه کارتن سازی و دستگاه کاغذ سازی
می 2, 2016
شرکت باربدماشین میهن ، تولید کننده دستگاه کارتن سازی
می 4, 2016

راهنمای خرید دستگاه کارتن سازی

دستگاه کارتن سازی

وقتی  برای خرید به یک فروشگاه زنجیره ای قدم می گذارید و بسته هایی متنوع از محصولات را مشاهده می کنید، نا خواسته  جذب بسته بندی محصولی می شوید که ممکن است به آن نیاز نباشد ولی مایلید ان را ببینید یا اطلاعات روی آن  را بخوانید. ممکن است این محصول  انقدر شما را مجذوب خود کرده باشد که وسوسه شوید آن را تهیه نمائید حتی اگر از آن تا به حال استفتده نکرده اید.

بسته بندی کالا و محصولات گاهی اهمیت بیشتری پیدا میکند. در دنیای تجاری امروز تبلیغات حرف اول و آخر را میزند، هر نوع تبلیعاتی به نوبه تأثیر فراوانی دارد و به میزان کیفیتتش و برنامه ریزی و زمانی که برای آن صرف شده، تاثیر متفاوتی خواهد داشت.

بسته بندی اقلام  از جمله  ترفندهای تبلیغاتی می باشد که با دستگاه کارتن سازی یا جعبه سازی میسر می شود. دستگاه ورق سازی که ورق های کارتنی و مقوایی را آماده می سازد انواع گوناگونی دارد و در ابعاد و اندازه گوناگونی (با توجه به نیاز) ورق های کارتنی و مقوایی را می سازد.

از جمله جعبه های پرکاربرد در بین مصرف کنندگان، جعبه لمینتی است. این جعبه ها مدل های گوناگونی دارند که به دلیل اضافه نمودن سطحی بر سطح دیگر لمینت نام دارند. در صنعت دستگاه کارتن سازی و بسته بندی به افزودن ورق های مقوایی بر روی سطوح کارتن لمینت می گویند. سه نوع جعبه لمینتی به شرح زیر موجود میباشند:

  1. جعبه های لمینتی سینگل فیس

این نوع جعبه ها در 3 کلاس E فلوت، B فلوت وC  فلوت ساخته شده اند. تفاوت این 3 کلاس در اندازه گام فلوتینگ میانی محصول می باشد. در این نوع جعبه ها ، جنس زیره دارای 2 لایه شامل فلوتینگ و فیس می باشد که سطح لمینت شده به عنوان لایه سوم بر روی فلوتینگ قرار داشته و 3 سطح را تکمیل می نماید. تولید ورق های جعبه های مذکور نیازمند دستگاه ورق سازی کارآمد و عالی می باشد.

دستگاه کاغذ سازی

  1. جعبه های لمینتی سه لایه

جعبه های لمینتی 3 لایه نیز عمدتاً شبیه به جعبه های لمینتی سینگل فیس در 3 کلاس E فلوت، B فلوت وC  فلوت و بعضی مواقع نیز در کلاس  A فلوت ساخته می شود. تفاوت این کلاس نیز در اندازه گام فلوتینگ میانی محصول می باشد. در جعبه های لمینتی 3 لایه ، جنس زیره دارای 3 لایه  فلوتینگ و دو سطح به عنوان فیس در 2 سمت فلوتینگ می باشد که سطح لمینت شده به عنوان لایه چهارم بر روی یکی از سطوح فیس تعبیه شده و در حقیقت سازه ای 4 لایه ای را شامل شده است. برای تولید ورق های جعبه های لمینتی سه لایه به دستگاه ورق سازی با مشخصه های ویژه ای نیاز است.

  1. جعبه های لمینتی پنج لایه

در این نوع جعبه ها جنس زیره متشکل از 2 سطح فلوتینگ که به وسیله 3 سطح فیس احاطه شده است می باشد. ترکیب فلوتینگ مورد نظر می تواند به صورت E,E، E,B ، B,C  و غیره باشد که در صنعت دستگاه کارتن سازی و بسته بندی ایران معمولا حالت B,C رایج است. به منظور ساخت و بهره گیریاز جعبه های لمینتی 5 لایه که به صورت متداول از حالت B,C استفاده می شود، نیاز است تا دستگاه ورق سازی مرغوب و مناسبی را تهیه فرمائید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *