دستگاه کارتن سازی و تاریخچه آن

دستگاه کارتن سازی و کیفیت آن
فوریه 23, 2016
دستگاه کارتن سازی و تاثیر آن در صنعت بسته بندی
فوریه 28, 2016

دستگاه کارتن سازی و تاریخچه آن

دستگاه کارتن سازی

تاریخچه و سابقه جعبه سازی و کارتن سازی به تاریخچه و سیر تکاملی ساخت و تولید کاغذ بر می گردد. محصولات چوبی که از درخت به دست می آید از دیرباز در اختیار و استفاده بشر بوده است اما آنچه امروز به عنوان صنعت دستگاه کارتن سازی و جعبه سازی از ان نام برده می شود، رسما بعد از اختراع کاغذ بوده است که اولین بار در چین تولید گردید و رویه ساخت و تولید آن نیز وارد کشور ایران نیز شد. البته نا گفته نماند که اولین بار در سه هزار سال قبل از میلاد مسیح، مصریان قدیم که در آن زمان یکی از مراکز مهم بشری محسوب می شدند، برای نوشتن از پاپیروس استفاده می کردند. دستگاه کاغذ سازی رسمی می شود و اولید کارخانه کاغذ سازی در قرن 6 تاسیس گردید و کم کم رسمیت بیشتری پیدا کرد و بر نیاز انسان به کاغذ را افزایش داد. در اروپا نیز اولین کارخانه کاغذ سازی در کشور اسپانیا تاسیس شد. اسپانیایی ها برای تولید خمیر از آسیاب های آبی استفاده نمودند و کم کم توری سیمی جایگزین توری های بامبو که بوسیله چینی ها بکار می رفت، گردید. با فراگیر شدن این صنعت هنری در فرانسه و هند در کشورهای دیگر نیز وارد گردید. اولین کارخانه کاغذ سازی در ایران نیز در کهریزک در سال 1328 به وجود امد که در آن از کاغذ های باطله برای تولید کاغذ و مقوا استفاده می گردید، به همین ترتیب کارخانه های دیگری در دیگر نقاط ایران تاسیس شد و  کاغذ به مرحله تولید رسید. می توان کارخانه دستگاه کاغذ سازی واقع در در «هفت تپه خوزستان» را به عنوان اولین کارخانه مدرن ایران در سال 1349 نام برد که برای تولید کاغذ های تحریر از تفاله نیشکر استفاده می نموند. سپس با استفاده از خمیرهای وارداتی و خمیرهای داخلی مورد استفاده در کارخانه چوب و کاغذ ایران، کاغذهای مقوایی جهت بسته بندی و کارتن سازی استفاده گردید.

از اولین و مهمترین دلایل بسته بندی و کارتن سازی محصولات بهبود و تسریع در امر حمل و نقل، انبارداری، عرضه و نگهداری محصولات می باشد. تولید انبوه اجناس و محصولات مختلف در صنایع گوناگون و پیشرفت تکنولوژی ضرورت بسته بندی و کارتن سازی را نشان می دهد، به طور ی که می توان با جرات گفت عدم بسته بندی و کارتن سازی کالاها در هر نوع صنعتی که در حال تولید می باشد، برای عرضه آن را امکان ناپذیر می سازد. استفاده از جنسی با کیفیت عالی جهت بسته بندی و استفاده از یک دستگاه کارتن سازی عالی با مرغوبلیت بالا به عنوان یک هزینه محسوب نخواهد شد، بلکه مرحله ای مهم از مراحل تولید است که قبل از عرضه به بازار باید انجام شود.

دستگاه کارتن سازی انواع مختلفی دارد و تولید کارتن های مختلفی برای بسته بندی ارائه می دهد:

کارتن معمولی: کارتن های معمولی تولید شده تولید دستگاه کارتن سازی از کاربرد بسیاری برخوردار هستند که شاکل طول، عرض و ارتفاع می باشند. درب های کارتن دارای 4 لبه بوده و کنار هم قرار می گیرند و سطح پایین کاتن کاملا بسته می شود و مقاومت خوبی در برابر آسیب های مختلف همچون ضربه و محافظ خوبی در برابر ورود گرد و غبار به داخل جعبه است. کارتن معمولی برای تمامی اجناس و کالاها مورد استفاده می باشد.

کارتن با یک طرف درب: همان طور که از نام این کارتن مشخص است، از یک طرف بسته و از طرف دیگر باز می شود. یعنی یا درب باز یا درب بسته روی کالا قرار می گیرد که برای حمل کالاهی سنگین گزینه مناسبی خواهد.  لوازم خانگی مانند گاز، یخچال، لباسشویی و فریزر از انواع کالاهایی هستند که از چنین کارتن هایی برای آن ها استفاده می شود.

کارتن با درب دوبل: این نمونه کارتن که توسط دستگاه کارتن سازی تولید می شود از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است که برای تمامی محصولات و کالاها قابل استفاده می باشد.

 

دستگاه کاغذ سازی

جعبه های کارتنی زیر و رو (کارتن های موازی): این نمونه کارتن ها که به صورت موازی تولید می شوند یکی برای درب دیگری مورد استفاده است. مقاومت این نمونه کارتن ها به ویژه در کناره ها مقاومت بسیار خوبی دارند. از دستگاه کارتن سازی استفاده کنید که با دقت و ظرافت تمام این نمونه کارتن را تولید نماید تا درب به خوبی روی جعبه موازی با خود، قرار گیرد و هرز نباشد. برای کالاهای شیشه ای، بلور، چینی که ظریف می باشند همچنین برای کالاهای تزئینی و دکوری از چنین کارتن هایی استفاده می شود.

کارتن با درب جدا: این نمونه کارتن مانند کارتن های موازی می باشد با این تفاوت مکه لبه های درب کارتن لبه های کوتاهی دارد. برای بسته بندی اجناسی همچون کفش از چنین کارتن هایی استفاده بسیاری می شود.

کارتن هایی هستند که تنها یک تخته کارتن می باشد و برای ایجاد طبقه در جعبه های کارتن سازی به کار می روند و بسیار محکم و مقاوم هستند. برخی از این تخته کارتن ها ضخامت کمتری داشته و به راحتی تا خورده می شوند که برای استفاده در کارتن های دیگر جهت جداسازی کالاهایی که در آن جعبه قرار داده می شوند به کار می رود. این تمر به آن دلیل است که از برخورد کالاها با یکدیگر جلوگیری شود. کالاهای الکتریکی، انواع قطعات خودرو، موبایل، دستگاه هایی برقی و لوازم شکستنی مانند لیوان از ان دسته می باشند.

شرکت باربرد ماشین میهن تولیدکننده و وارد کننده انواع دستگاه کارتن سازی در سطح ایران می باشد که افتخار 20 سال تجربه درخشان در این حوزه را داراست. این مجموعه موفق همواره کوشیده است با ارائه خدماتی رایگان رضایت مشتریان خود را درسراسر ایران عزیز جلب نماید و  همواره خدماتی ارزنده به شما ارائه دهد. برای استفاده از خدمات رایگان شرکت باربرد ماشین میهن و مشورت با مشاوران متخصص کافی است با ما تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *